Alleanza Liberal-Demokratika Malta

 

Start

Photos

Links

News

Women

Youth

Events

Contacts

Manifesto

 

 

Manifesto :

The Alleanza Liberal-Demokratika (Malta) - in English - The Liberal Democratic Alliance (Malta) is formed from a group of Liberal Democratic persons, males, females and youth for the bringing of liberal and progressive laws such as DIVORCE to Malta and its islands and to be in defence of progressive persons' ideas and teachings to be introduced to our islands. As Malta now is a member of the European Union, it is important that we have such an organisation - and most important to be affiliated with the other Liberal Parties and groups from all the member states of the European Union. The Liberal ALDE group (the third largest in the EP) is now 106 Members of the European Parliament after Bulgaria and Romania joined the European Union. Our political party is a liberal centre party, and if one day we have elected members of parliament we will side with political parties of liberal leanings, although certain topics will be considered according to the situation. 

We have been in contact with other European Liberal Democratic Reform Parties, and for the first time we have introduced an individual members group both for females and for youths under 35 years. The Liberal Democratic Alliance (Malta) was founded in Brussels on Sunday 26th November 2006 by Dr. John Zammit (the Chairman of ALD - Malta) during a visit to Brussels, the European Parliament and the ELDR/ALDE Head Office, whilst also registering for the first time a number of Maltese persons (adults and youths) as individual members. Those who wish to become members can either come personally at our Valletta office or send for an application form by post.

We have to do more for Malta, we have to do more for democracy and liberty, our motto is: FREE YOUR MIND, and that is what we want the Maltese and Gozitan people to do. So do something to defend liberty, diversity and democracy, don't just leave the politicians to do, what they like

 

L'ALLEANZA LIBERALE DEMOCRATICA (MALTA) 

L-Alleanza Liberal-Demokratika (Malta) - in Italiano - L'Alleanza Liberale Democratica (Malta) è formato da un gruppo di persone Liberali Democratiche, il maschio, la femmina e le gioventù per il portare di leggi come il DIVORZIO liberali e progressive a Malta e le sue isole ed essere nella difesa di idee delle persone progressivi e negli insegnamenti di essere introdotto alle nostre isole. Come Malta è adesso membro dell'Unione Europea è importante che abbiamo tale organizzazione e più importante essersi affiliato con gli altri Partiti e con i gruppi Liberali da tutto gli stati di membro dell'Unione Europea. Il gruppo di ALDE Liberale (i terzi i più grandi nell'EP) è adesso composto di 106 Membri del Parlamento Europeo dopo Bulgaria e di Romania ha unito l'Unione Europea. Il nostro partito politico è un centro un partito lasciato e se un giorno abbiamo eletto dei deputati prenderemo le parti di dei partiti politici di centro lasciato si inclina, sebbene i certi soggetti saranno considerati secondo la situazione.

Siamo stati nel contatto con l'altra Riforma Europea, Liberale Democratica Partiti Politici e per la prima volta abbiamo introdotto uni membri individuali raggruppano entrambi il per gli adulti sopra 35 anni e per le gioventù sotto 35 anni. L'Alleanza Liberale Democratica (Malta) è stato founded in Bruxelles domenica 26 il 2006 novembre da Dott. John Zammit (il Presidente di ALD - Malta) durante una visita a Bruxelles, il Parlamento Europeo e la Sede Legale di ELDR/ALDE sebbene si iscrivendo anche per la prima volta un numero di persone maltesi (gli adulti e le gioventù) i Membri come Individuali e ha formato cosí il gruppo dapprima mai maltese di persone che è diventato i membri con l'Europeo Il Partito di Riforma liberale Democratico e con LYMEC le Gioventù Liberali. Quelli che desiderano diventare i membri possono sia vengono personalmente al nostro ufficio di Valletta o mandano a chiamare un modulo di domanda dal palo. L'appartenenza per Malta è soltanto Euro 10.

Dobbiamo fare più per Malta, dobbiamo fare più per la democrazia e per la libertà, il nostro motto è: LIBERARE LA SUA MENTE e ciò è che vogliamo le persone di maltese e Gozitan di fare. Dunque fa qualcosa alla libertà di difend, la diversità e la democrazia, fa non appena il congedo che i politici fanno che amano.